Wednesday, July 6, 2022
HomePoliticsAmerican PoliticsReport: Talk Radio {Workers} Revolt {more than} George Soro-Backed Leftists {Purchasing} Spanish...

Report: Talk Radio {Workers} Revolt {more than} George Soro-Backed Leftists {Purchasing} Spanish Stations

{Reviews} published on Tuesday {show|reveal|suggest} that an agreed-to {purchase|selling} of Radio Mambí, a Spanish-language {chat} radio station in Miami, to a George Soros-backed leftist {team} has prompted a {possible} {bulk} exodus of its {workers}.

TelevisaUnivisión, which owns Radio Mambí, is reportedly facing {therefore} much {worker} disgust from the {purchase|selling} that the conglomerate {will be} offering {major} Radio Mambí personalities $120,000 bonuses ({fifty percent} paid once the {Federal government|Government} Communications Commission approves the {purchase|selling}, half {after the} leftist group {gets control}) {to remain} at the {system}.

The {purchaser|customer} {is really a} newly formed {company} called the “Latino {Press|Mass media} Network” connected to {a number of|many|various} far-left radicals, {which includes} Soros himself. The network’s leaders have {stated|mentioned} that it aims {to attain} major markets nationwide – {LA}, {NY}, Houston, Chicago, Dallas, San Antonio, McAllen, Fresno, {NEVADA}, and Miami – to {fight} Spanish-{vocabulary} “misinformation and disinformation.”

{As well as the} Soros ties, the {system} is {work} by Stephanie Valencia, a former Obama outreach director, and Jess Morales Rocketto, {the} left-wing pro-immigration activist.

The investment group Lakestar Finance, {affiliated with&nbsp directly;}Soros Fund Management, {reportedly funded the group {and its own} {try to} purchase 18 Spanish-language {r / c},|reportedly funded the combined group {and its own} {try to} purchase 18 Spanish-language {r / c},} including Mambí. The sale of Radio Mambí has particularly outraged the Cuban exile community {due to its} historic status as a broadcaster sharing news of human rights violations by the Castro regime and voices opposing communism.

The Media Research Center’s Jorge Bonilla first reported, citing unnamed sources, that Univision was offering Radio Mambí talent “$120K retention bonuses contingent upon staying through completion of the transfer to Soros-financed group.”

The conservative site El American  later reported that “some hosts” of the station {will be} uncomfortable continuing to work there {beneath the} banner of an entity so closely aligned with Soros and the Democrat Party and {wouldn’t normally} do so “{even though} {they’re} offered $120,000 {to remain}.”

RELATED ARTICLES

Leave a Reply

Most Popular

Recent Comments